نقش شركت هاي تبليغاتي در بازاريابي

۱۶۹ بازديد

  

كمپاني‌ها و ناشران  براساس واقعيت  بازار عمل مي‌كنند . معمولاً كمپاني‌هاي تبليغات به

بازخورد و Feed back از سوي مخاطبان توجه دارند . اگر تبليغات را روي بيلبوردها  

و  در رسانه‌هاي شهري انجام مي‌دهند به سبب افزايش فروش آن كالا پس از تبليغ است.

درواقع آن ها حاضرند دوباره براي رسانه‌هاي شهري هزينه بپردازند. سنجش تأثير تبليغ در

محيط سايبر بسيار دشوار است. نمي‌توان به راحتي اظهارنظر كرد كه تبليغ خاص كالا چند

درصد بر فروش كالاي  تبليغي تأثير گذاشته است . به راحتي نمي‌توان گفت  چند درصد از

 افزايش فروش يك نوع كالاي تبليغي مربوط به تبليغات آنلاين است.

اين امر در مورد تلويزيون به راحتي قابل سنجش است. در محيط آنلاين اين سنجش بسيار

دشوار و  تأثير‌گذاري  تبليغ  نيز طولاني مدت است. مي‌توان به  مشكلات زير ساخت‌هاي

اينترنت در كشور نيز اشاره كرد . در كره‌ جنوبي اينترنت رايگان راحت در اختيار افراد

قرار دارد و افراد با چندين دسترسي راحت‌تر به سمت تبليغات آنلاين مي‌روند. مشكل ديگر

آن است كه كاربران دچار تبليغات ناخواسته و Spam مي‌شوند.اين امرموجب حس انزجار

و مزاحمت در محيط سايبر مي‌شود.

هوشيارانه‌ ترين بازاريابي اينترنتي تبليغات اينترنتي را گوگل انجام مي‌دهد . معمولا  اغلب

كاربران محتواي خاصي را مبادله مي‌كنند و آن گاه گوگل  تبليغي را براي فرد نمايش مي‌دهد

كه متناسب با محتواهاي مبادله  شده است . اين نوع تبليغات به‌ گونه‌اي سفارشي  در اختيار

كاربر قرار مي‌گيرد كه براي كاربر احساس مزاحمت ايجاد نمي‌كند و كاربرآن را به راحتي

مي‌پذيرد . بايد تبليغات در فضاي سايبر از حالت  مزاحمت خارج  و با توجه  به علايق  و

سلايق افراد براي آنها تبليغ شود. هم چنين رسانه سايبر نيز مخاطبان خاص خود را دارد.

خيلي از افراد معتقدند كه رسانه‌هاي ديجيتال موجب شكاف طبقاتي بين افراد مي‌شودچرا كه

همه اقشار دسترسي به اينترنت و تبليغات آنلاين ندارند.

تبليغات آنلاين،مخاطباني را هدف قرارمي‌دهد كه ازسطح سواد ودرآمد بالاتري برخوردارند

طبيعتاً كساني كه خواهان تبليغ كالاي توليدي هستند، هيچ تمايلي به اين طبقه‌بندي ندارند.

 در حالي ‌كه  تبليغات  آنلاين با مخاطبان خاص خود اقشار ديگري نظير كودكان ، زنان

خانه دار و افراد بي‌سواد‌ را در بر نمي‌گيرد.البته اين امر مزيتي را نيز به همراه دارد و

ارائه‌دهنده تبليغ با مخاطب پالايش شده در تبليغات اينترنتي روبه‌رو است.

تبليغات آموزشي نظير آموزش كلاس زبان و... در محيط سايبر بهتر مي‌تواند عمل كند.

تبليغات مرتبط با خدمات آنلاين و الكترونيك در محيط سايبر بهتر از تبليغ در سطح شهرو ‌‌

روي بدنه اتوبوس ‌است.

تعاملي بودن بعنوان ويژگي اصلي رسانه‌هاي آنلاين است كه اكثردانشمندان وصاحب‌نظران

ارتباطات از آن به‌عنوان بهترين ويژگي محيط سايبر ياد مي‌كنند. تعاملي بودن به بازخورد

و Feed back مخاطب اشاره مي‌كند به اين ترتيب كه مخاطب تبليغ را دنبال و نسبت به

آن واكنش نشان مي‌دهد.

 اين نوع تبليغ از طريق تكنولوژي‌هاي گوناگون نظير ارسال Email،  انتشار پيام و حضور

در chat room و شبكه‌هاي اجتماعي انجام مي‌شود.اين امكانات در فضاي سايبر به كاربر

اجازه  مي‌دهد با منتشر كننده  پيام  تبليغاتي ارتباط  برقرار كند  و كاربر در خدمات آنلاين

مستقيماً به سراغ كالاي مورد نظررفته و خريد لازم را انجام دهد . مثلا يك فروشگاه كتاب

مي‌تواند تبليغات خود را درفضاي سايبر قرار دهد و در نهايت، كاربر با چند كليك، ثبت نام

و پرداخت هزينه، كالاي خود راخريداري كند.اين امرهمان قابليت تعاملي و  interactive

 بودن است. سرعت خريد و بازخورد از سوي مخاطب بسيار بالا مي‌رود. خيلي از ناشران

تبليغاتي ، تبليغات را در فضاي سايبر به  نمايش مي‌گذارند ولي قابليت  دنبال كردن آن تبليغ

براي مخاطب امكان پذير نيست. اين تبليغ، تبليغ در محيط سايبر با ديدگاه سنتي است.

مقتضيات تبليغ در دنياي سنتي،اكنون در محيط سايبر قابل رؤيت است.اگر تبليغات درمحيط 

سايبر هدفمند باشد و ويژگي‌هاي تعاملي بودن، دنبال كردن، واكنش نشان دادن رعايت شود،

يقيناً يكي از مؤثرترين نوع تبليغات خواهد بود. در محيط عمومي امكان دسترسي به صاحب

تبليغ براي مخاطب فراهم نيست، مگر آنكه گوشه ‌اي از آن تبليغ شماره پيامك و سايت مورد

نظر ذكر شده باشد و مخاطب بتواند در خريد، قرعه كشي آن كالا پيگيري و مشاركت داشته

باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.